Pages

Saturday, January 16, 2010

Aku=Kimi


Aku adalah aku. Siapa aku? Aku kimi. Nme pnuh Mior Mohamad Hakimi b. Mior Nazri. Aku anak bongsu daripada 11 org adik beradik(yg hidup 5 je, Haha!!). Aku brumur 18 taun. Besday aku 15 mac 1992. Kini aku sedang dalam proses mncari kerja baru setelah brhenti kerja dari kdai makan ....... Tensen siot nk cari keje. Keje yg ade sblom ni pon gajinye ciput, pastu start 07:45 sampe 17:00. Stendet wktu koje kerajaan. Aku bnti dari khoje kdai makan tu bukan ape. Tokeynye mcam x sudi aku koje kat kdai die. Kdang tu kalo silap sikit die dah nk marah2. Tegor elok2 x bleh ke? Gaji die bagi minggu. Ari pertama aku dapat gaji sabtu lpas(9 Jan 2010). Mse die bagi gaji tu die campak je duit tu kt aku ngn nawi. Yang aku plak pegi la kutip duit yg brterbangan tu seperti buruh Indonesia yg kesempitan hidup mncari duit. Hina siot tokey tu buat mcm tu kat kami. Ingt kami ape? Kami manusia ade perasaan ade maruah.
Gamba kat atas tu tmpat aku berkhoje sblom ni. Kepada sape yg prnah mkan kat kdai ni msti tau kat mane. Mcm2 koje aku buat. Contoh mop lantai, ambek order, buat ayor, anta order, sapu lantai & mcm2 la. Yang buat aku lagi tensen cucu tokey tu ske memekak pastu suke teraburkan sudu ke plastik yg kami dah susun. Perrgghhh!!! Penat siot yg cucunye plak snang ati teraburkan. Nak ku piat anak org. Klu anak aku dah kne pn. Heheh!!!!
Tokey tu ade cite sblom ni ade pekerja lain. Bnyk gak yg dah bnti. Ade yg keje 2 hari dah brenti, ade yang 1 hari, ade yang bnti terus x bgtau(trmasuk la aku haha!!! tapi aku ngn nawi lame la jgak dalam 1 minggu 2hari). Lpas ni kne la cari khoje laen. Dpat gaji RM20 ke atas 1 hari pn xpe la klu kne ngn wktunye. Aku bkan ape, nk kumpul duit wat bisnes dulu. Lpas tu bru bleh beli mcm2. Haha!!!!!!

0 comments:

Post a Comment

Followers