Pages

Sunday, January 17, 2010

Jalan2 ke Kole

Pada 9 disember 09 lpas, dalam keboringan yg amat sangat aku pegi jalan2 ke Kuala Kangsar sorang2. Mse tu kalo x salah aku lagi 1 hari aku nk abes SPM dn 9 disember tu aku free xde paper. Ape lagi merayap la aku. Dok rmah pn boring je lagipn subjek 10 disember subjek ringan (Tasawwur& LK). Tnpa buang mase aku pn start moto(panas enjin dulu) pstu brjalan la aku. Jalan sorg2 pn best gak ape. Jimat duit. Heheh!!!!!!!
Jalan pnye jalan pnye jlan aku bnti petronas Manong isi petrol RM1. Hehe!!!! Aku ni klu jalan jauh x suke tgk meter minyak aku turun sikit pn. Lpas isi petrol aku pn smbung prjalanan blek.












Ni destinasi pertama aku singgah(Ulu Kenas)


Mse tu aku sampe aku sorg2 je. Huh!! Mane org len??? Dh aku sampe kul 10 pagi ari rabu mmg la xde org. Hahah!!!!!!! Saje je pusing2 ulu knas sorg2 mcm org kurg crdik. Lpas tu aku kluar ulu knas aku jalan blek. sesudah aku hmpir nk sampe Kuale, aku brenti isi petrol lagi kat Petronas Askar Ali(lupe nk tngkap gmba petronas tu). Mak aku cakap tokey petronas tu mmg name Askar Ali. Ala, petronas die dkat dgn skolah Raja Muda Musa. Lpas aku isi petrol aku pn sambung prjalanan.

Ni kt Masjid Ubudiah

Jalan pnye jalan aku sampe kt masjid. Mse tu Jam 10:32 nk smyang apenye. Sje nk brenti nangkap gambo. Heheh!!!!! Masjid Ubudiah ni mmg femes wa ckap lu. Org puteh pn dtg masjid ni( dtg tngkap gambo je hehehe!!!!!). Lpas agak bnyk gak gamba aku snap aku pn brgerak ke destinasi lain.


Jalan pnye jalan aku trnampak papan tanda ni. (aik???) Aku menengoknye dgn pnuh kehairanan. Setahu aku Kg Padang Changkat kat Bota je ade rupe2nye kat KUALE pn ade. Cayalah!! Aku bangge mnjadi anak Jati Kuale. Heheh!!!!!!!!





Msti kome tau kan kt mane background blakang aku ni. Ni pn antara tmpat yg trkenal kt KK. Istana Sultan Perak. Mse tu para pelancong x bleh masuk sbab tgh upgrade. Hish! Ngade2!! Tu sbab aku tngkap gambo dari luar je. Klu ikutkan mne boleh tngkap gamba. Pdulikan je. Stelah kcewa x bleh masuk ke dalam maka aku pn trus la blah pegi jalan2 lagi.




Jalan pnye jalan aku pn sampe la kt estet getah. Eh? Aku kt mane ni? sesat ke? Hehehe!!!!!!! X la. Estet getah ni kat padang rengas. Kome perati btol2 estet ni. Klu x salah aku cite man laksa ade shooting kt sni mse babak Sathia ramai2 dngan kaum die nk pegi malam pesta Talang tu. Heheh!!!!!! Banggenye!!!



Pon!! Pon!!!! Uih? Mende tuh? OOooooooo..... Ketapi ghopenye. Tapi bkan aku nk bunuh diri kat landasan ketapi. Saje singgah kat Stesen Ketapi Padang Rengas. Hmmm!!! Aku rse la mse dulu msti ade org nek ketapi kat stesen ni. Skang ni aku nengok stesen ni xde pnumpang yg nak nek pn. Kot ade orang KTMB je. Haa!!!! Yg tanah merah dengan kayu cucuk dan tali yg brwarna kuning tu org tengah buat keje untuk melebarkan landasan ketapi. Pemaju yg brtanggungjawab yg buat tu adalah GAMUDA JV. Aku x suke Gamuda ni tau! Yela, nk ambek tanah utk lebar landasan sampe tanah kat Kampong aku kat padang Asam tu tinggal dalam 10 langkah dari rumah je. Ni dgr cite sampe nak ambek btoi2 had depan rumah dalam 2,3 langkah je. Melampau btoi!! Klu mcm tu mmg kne rumah la. Mne lagi kampong aku nak mnetap!! Kat situ bnyk kenangan yg terindah brsama sdare mare aku. Aku x bnarkan ini brlaku!!!!!! Bape banyak tanah mau ambek ha??? Dasar manusia tamak yg x prnah puas2 ape yg telah diperoleh!! Melampau!! $#!7 Heheh!!!! Layan perasaan la plak.



Miawww!!!!!! Hehe!!! Ni kucing mak sdare aku. Mse ni aku kat kampong la Padang Asam. Sje lepak2 stelah penat pusing2 ke kole( sbenornye nak makan free Heheh!!). Stelah kian lame aku lepak, dalam jam 16:15 sepupu aku(anak Mak Cu aku) pn sampe dari Sabak Bernam bru blek dari Politeknik brsama aweknye, Liz. Orang Sabah beb!! Setelah aku habis menonton cite cat dog dalam Jam 17:00. Aku pn nak balek la. Ye la nk jalan jauh. Maka aku pn bergerak la pegi Petronas Padang Rengas(isi petrol lagi!).



Setelah aku mengfullkan tank, aku pn blah la. Jelapang 27KM. Tau aku kat mane? Msti la kat Highway PLUS. Heheh!!!! Mse ni aku kali prtama bawak moto naik Highway PLUS. Teruja siot!!! Slalu nek kete je ni nek moto. Aku rse aku ni kecik sangat mse kat highway. Yela kete sumer besor2 pastu laju plak tu. Aku rase mcam bwak beskal je. Haha!!!! Mse naik bukit moto aku abeh tinggi bleh bla takat 80KM/H je. Dah pulas abes plak tu. Lpas tu merasa la aku lalu dalam terowong. Hehehe!!!!!!!!!




Gambo kat atas ni kat Tol Jelapang. Mmg la x nmpak pondok tolnye sbab aku nangkap gambo x ngadap pondok tol. Best gak bwak kapcai nek highway. Lpas tngkap gamba ni aku pn blek la rumah. Dah nak maghrib oiii!!

THE END!!!!!!!!!!!!




0 comments:

Post a Comment

Followers